آموزش جامع ASP.NET Core MVC – جلسه سوم– ساختار انواع وب اپلیکیشن ها

ASP.NET Core Session 3

در این جلسه قصد داریم تا شما را با انواع ساختار ASP.NET Core وب اپلیکشن ها آشنا کنیم و ساختار پوشه‌بندی و فایل‌ های پیش فرض هر نمونه را شرح دهیم.

ASP.NET Core Empty

این ساختار دارای کمترین فایل و پوشه پیشفرض میباشد و برای پروژه های ساده و یا پروژه هایی که قصد داریم ابتدایی ترین موارد آنرا خودمان ایجاد کنیم مناسب میباشد. ما در این دوره آموزشی پروژه خود را با ساختار ASP.NET Core Empty ایجاد خواهیم کرد زیرا در طول دوره قصد داریم آنرا به همراه شما تکمیل نماییم. به علاوه تمامی موارد مورد نیاز یک اپلیکشین ASP.NET Core / .NET 5.0 MVC به این پروژه اضافه خواهد شد.

نمونه ساختار یک پروژه ASP.NET Core Empty

ASP.NET Core Web API

همانگونه که از نام این ساختار وب اپلیکیشن مشخص است، این ساختار جهت ایجاد وب API میباشد. با انتخاب این ساختار حداقل فایل و پوشه‌های مورد نیاز برای ایجاد یک RESTful API ایجاد میگردد و به توسعه دهنده این امکان را میدهد تا با استفاده از این ساختار اقدام به ایجاد Web API خود نماید. پس اگر قصد توسعه یک Web API را دارید میتوانید از این ساختار استفاده نمایید.

نمونه ساختار ASP.NET Core Web API

ASP.NET Core Web App (Mode-View-Controller)

با انتخاب این ساختار تمامی فایلها، پوشه ها و ساختار مورد نیاز یک وب‌سایت با معماری MVC برای شما ایجاد خواهد شد. اگر با معماری MVC آشنایی کافی دارید و قصد توسعه وب اپلیکیشن خود با این معماری را دارید، این ساختار انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. هدف نهایی ما در این دوره آموزشی ایجاد یک وب اپلیکشن با معماری MVC خواه بود، ولی همانطور که قبلا شرح دادیم ما از ASP.NET Core Empty استفاده خواهیم کرد و در طول پروژه همه فایلها و ساختارهای مورد نیاز را با شرح جزئیات کامل به همراه هم ایجاد خواهیم کرد.

ساختار ASP.NET Core MVC

در صورت نیاز به جزئیات بیشتر درباره انواع ساختارهای ASP.NET Core وب اپلیکیشن میتوانید ویدئو آموزشی این جلسه را تماشا نمایید. همچنین برای آگاهی از جلسات بعدی این دوره آموزشی، ما را در اینستاگرام، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید و از این طریق با ما در ارتباط باشد.

تماشای ویدیو در یوتیوب ما

دانلود اسلایدهای آموزشی این جلسه از اینجا

برچسب ها

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x