آموزش جامع ASP.NET Core MVC – جلسه دوم – ابزار و نرم‌افزارهای توسعه

asp.net_core MVC Tutotial Session2

در این جلسه به نحوه آماده‌سازی محیط توسعه اپلیکیشن و وب‌سایت توسط فریمورک ASP.NET Core خواهیم پرداخت. همچنین ابزار و نرم‌افزار‌های مورد نیاز را معرفی و نصب و راه‌اندازی آنها را آموزش خواهیم داد.
به طور کلی برای توسعه اپلیکیشن‌های خود نیازمند یک محیط کدادیتور و یا IDE (integrated development environment) خواهید بود. کدادیتورهای بسیاری برای این منظور وجود دارد مانند Visual Studio Code, Sublime, Atom و یا Visual Studio که بسته به ترجیح شما و همچنین نوع سیستم‌عامل کامپیوتری که شما با آن قصد توسعه اپلیکیشن خود را دارید میتوانید یکی از آنها را انتخاب و نصب نمایید.
به علاوه، شما نیازمند نصب ASP.NET Core SDK خواهید بود که به شما امکان توسعه اپلیکیشن با این فریمورک را میدهد. از دیگر مواردی که شما نیاز به نصب آن خواهید داشت یک موتور پایگاه داده مانند Microsoft SQL Server یا MySQL خواهد بود.

نصب Visual Studio Community

در این دوره آموزشی ما ترجیح دادیم برای توسعه اپلیکشن خود از Visual Studio استفاده کنیم. همانگونه که قبلا در صفحه اینستاگرام به آن اشاره کرده بودیم، نصب نسخه Community این IDE برای توسعه‌دهندگان انفرادی و برخی گروه‌های دیگر رایگان می‌باشد. این نسخه تمامی امکانات نسخه‌های دیگر را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار میدهد. برای آغار نصب ابتدا به این صفحه مراجع نمایید.
از صفحه اعلام شده همانگونه که در تصویر زیر مشاهده میکنید بروی دکمه FREE Download از قسمت Community کلیک نمایید.

download page of Microsoft for visual studio for developing ASP.NET Core application

سپس یک فایل قابل اجرا بروی کامپیوتر شما دانلود میشود. فایل دانلود شده را از قسمت Run as Administrator اجرا نمایید و مراحل نصب را سپری کنید. توجه داشته باشید در قسمت انتخاب Workload های ویژوال استودیو حتما Net Core cross-platform development را مانند تصویر زیر انتخاب نمایید.

ASP.Net Core Cross-Platform development workload

نصب ASP.NET Core SDK

پس از نصب ویژوال استودیو به صورت پیش فرض آخرین نسخه و نسخه‌های پایدار قبلی ASP.NET Core SDK بروی کامپیوتر شما نصب میگردد. ولی ممکن است شما نیازبه SDK داشته باشید که به صورت پیشفرض نصب نشده باشد و یا آخرین نسخه ارائه شده بروی کامپیوتر شما نصب نشده باشد. برای نصب نسخه مورد نیاز خود کافی است به این لینک مراجعه نمایید. همانگونه که در تصویر زیر مشاهده میکنید امکان دانلود و نصب نسخه‌های مختلف SDK برای شما محیا میباشد. برای دانلود بروی لینک دکمه Download .NET SDK کلیک نمایید تا عملیات دانلود آغاز گردد. ضمنا توجه داشته باشید در صورت نصب نسخه SDK نیاز به نصب نسخه Run Time نمیباشد، چرا که نسخه SDK در برگیرنده نسخه Run Time نیز میباشد.

ASP.Net Core SDK download page

نصب Microsoft SQL Server و SQL Server Management Studio

پس از نصب ویژوال استودیو، موتور پایگاه داده SQL Server نیز بروی کامپیوتر شما نصب میگردد. ولی اگر شما میخواهید کار با این پایگاه داده را به صورت حرفه‌ایی‌تری آغاز نمایید بهتر است نسخه کامل این پایگاه داده را بروی کامپیوتر خود نصب کنید. استفاده از این پایگاه داده برای توسعه‌دهندگان نیز رایگان میباشد. پس میتوانید با مراجعه به این صفحه اقدام به دانلود این پایگاه داده نمایید.
با کلیک بروی دکمه Download Now همانگونه که در تصویر زیر مشاهده میکنید، یک فایل قابل اجرا بروی کامپیوتر شما دانلود میگردد. این فایل را بروی حالت Run as Administrator اجرا نمایید و مراحل نصب را سپری کنید.

SQL Server Download Page

همچنین برای سهولت در مدیریت پایگاه داده های خود میتوانید نرم‌افزار SQL Server Management Studio را از این صفحه دانلود و نصب نمایید.

در صورت نیاز به جزئیات بیشتر درباره آماده سازی توسعه اپلیکیشن با این فریمورک میتوانید ویدئو آموزشی این جلسه را تماشا نمایید. همچنین برای آگاهی از جلسات بعدی این دوره آموزشی، ما را در اینستاگرام، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید و از این طریق با ما در ارتباط باشد.

تماشای ویدیو در یوتیوب ما

دانلود اسلایدهای آموزشی این جلسه از اینجا

برچسب ها

3.8 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x