آموزش جامع ASP.NET Core MVC – جلسه اول – معرفی دوره

aspnetcore_mvc_tutorila_session1

در اولین جلسه از آموزش جامع ASP.NET Core قصد داریم تا شما را با کلیت این دوره آشنا کنیم. ما در این دوره سعی داریم تمامی مباحث مقدماتی، متوسطه و پیشرفته ASP.NET Core را خدمت شما ارائه دهیم. در این دوره همچنین مباحث مربوط به عملیات CRUD (نوشتن، خواندن، بروزرسانی و حذف اطلاعات از پایگاه داده) به طور کامل مورد بحث قرار میگیرد.

همچنبن این دوره حاوی تمامی موارد زیر میباشد که به طور کامل مورد بحث قرار خواهد گرفت:

  • ASP.NET Core
  • ASP.NET Core MVC
  • ASP.NET Core Entity Framework
  • ASP.NET Core Identity

چرا اپلیکشن خود را با ASP.NET Core توسعه دهیم

در این جلسه قصد داریم با شما دلایل انتخاب فریمورک ASP.NET Core را به اشتراک بگذاریم.

قدرت پردازش و کارآیی ASP.NET Core

این فریمورک دارای سرعت پردازش بسیار بالایی در مقایسه با دیگر فریمورکهای مطرح میباشد. ما قبلا در صفحه اینستاگرام خود این مقایسه را که توسط TechEmpower صورت گرفته را با شما به اشتراک گذاشته ایم. شما میتوانید این نمودار مقایسه ایی را از اینجا مشاهده نمایید.

Cross-Platform

شما میتوانید اپلیکیشن‌های ASP.NET Core خود را بروی سیستم‌های متفاوتی مانند ویندوز، لینوکس و مک‌او اس توسعه دهید و اجرا نمایید. این یه قابلیت بسیار ارزنده میباشد که توسعه‌دهندگان این فریمورک میتوانند از آن استفاده نماید.

نوآوری

فریمورک ASP.NET Core به شما این امکان را میدهد که نسخه‌های مختلف این فریمورک را بروی یک سرور نصب نمایید. همچنین این امکان وجود دارد که بروی همان سرور اپلیکشن‌های متفاوتی که بر پایه نسخه‌های ناهمسان ASP.NET Core توسعه یافته اند داشته باشید.

ASP.NET Core یک فریمورک متن باز میباشد

این فریمورک به صورت کاملا متن باز ارائه شده و هر توسعه دهنده بسته به نیاز خود این امکان را دارد که هسته فرمورک را تغییر دهد. این موضوع همچنین به توسعه هر چه سریعتر این فریمورک کمک شایانی کرده است. در حال حاضر به طور میانگین بیش از صدهزار توسعه دهنده و سه هزار و هفتصد شرکت مختلف در ارتقا هسته این فریمورک همکاری داشته اند.

پشتیبانی مایکروسافت

این فریمورک در واقع نسخه توسعه یافته فریمورک ASP.NET میباشد که توسط تیم قدرتمند مایکروسافت ارائه شده و پشتیبانی میشود. این پشتیبانی میتواند شما را از کیفیت این فریمورک و پایداری آن مطمئن سازد.

قابلیت بارگذاری (Deployment)

از قابلیت های فوق‌العاده این فریمورک میتوان به قابلیت بارگذاری آن بروی وب‌سرور های مختلف اشاره کرد. نرم‌افزارهای توسعه یافته با این فریمورک قابلیت اجرا و بارگذاری بروی وب سرورهای IIS, Apache, Nginx و پشتیبانی از کانتینرها و داکر را دارا میباشد که این امر کمک شایانی به توسعه‌دهندگان میکند.

امکانات ASP.NET Core

این فریمورک دارای کلاس کنترلر بسیار قوی با خروجی IAction Result میباشد. خروجی این کلاس میتواند View, JSON و انواع مختلف دیگر باشد. در نتیجه شما امکان توسعه وب اپلیکشن و Web API را با این نوع کنترل خواهید داشت.
همچنین این فریمورک به صورت پیش فرض امکان پشتیبانی از Dependency Injection را دارا میباشد که به توسعه‌دهنده در این زمینه کمک شایانی خواهد کرد.
از دیگر امکانات این فریمورک میتوان به قابلیت تست و انجام Unit Testing آن اشاره کرد. این قابلیت به توسعه دهنده امکان ارتقاع کدها را با اطمینان بیشتر را خواهد داد. در پایان باید به قابلیت Modular این فریمورک اشاره کرد که در آینده به توضیح درباره آن خواهیم پرداخت و Pipeline و Middleware ها این فریمورک را به جزء بررسی خواهیم کرد.

پیش نیازهای دوره

برای شروع این دوره شما نیازمند دانش ابتدایی در زمینه HTML, CSS و #C هستید. ما همه موارد را از ابتدا به شما آموزش خواهیم داد و شما نیازی به دانش حرفه‌ای در موارد ذکر شده نیستید. ضمنا داشتن اطلاعات درباره معماری MVC به یادگیری سریعتر شما کمک خواهد کرد. ولی باز هم اگر اطلاعاتی از این معماری ندارید، نگران نباشید. چون ما این معماری را از ابتدا به شما آموزش خواهیم داد.

پس اگر تصیم گرفته‌اید از این آموزش استفاده کنید، ما را در اینستاگرام، تلگرام و یوتیوب دنبال کنید و از این طریق با ما در ارتباط باشد.

تماشای ویدیو در یوتیوب ما

دانلود اسلایدهای آموزشی این جلسه از اینجا

برچسب ها

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x